درمان طبیعی آب ریزش بینی-دانش
فناوري اطلاعات و ارتباطات
درمان طبیعی آب ریزش بینی-دانش
نوشته شده توسط برتررایانه در ساعت 13:27

  درمان طبیعی آب ریزش بینی

جاری شدن آب از بینی یكی از آزاردهنده‌ترین مواردی است كه در طول سرماخوردگی به ویژه روز‌های نخست، بیماران را كلافه می‌كند.

البته برای درمان آبریزش بینی قطره و قرص‌های مختلفی وجود دارد كه با توجه به نوع سرماخوردگی توسط پزشك تجویز می‌شود.

اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید كه درمان‌های طبیعی را ترجیح می‌دهید یا امكان دسترسی به پزشك و داروخانه وجود ندارد از سیر غافل نشوید.

در مورد خواص بی‌شمار سیر اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد ولی یكی از خواص آن كه ممكن است كمتر شناخته شده باشد، درمان آبریزش بینی است.
به این منظور كافی است در طول سرماخوردگی، مقادیر فراوانی سیر را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه كنید. مصرفسیر به شكل پخته و یا خام در این مورد كارایی دارد و ادامه مصرف آن نقش موثری در دچار شدن به سرماخوردگی خواهد داشت.

 5 روش برای بندآوردن سریع آبریزش بینی

راههایی برای قطع آبریزش بینی وجود دارد که فقط مخصوص سرماخوردگی و آنفولانزا است و موقتی می باشند. پنج روش بند آوردن آبریزش بینی به اشکال زیر است:

1. استفاده از زنجبیل تازه
معلوم شده است که اين درمان خانگي (خوردن زنجبيل)، جريان خون را افزايش مي دهد و ترشحات بيني را کم مي کند. اين کار را 3 تا 4 بار در روز تکرار کنيد تا آبريزش بيني شما قطع شود.

2. مصرف داروهای سرماخوردگی
اگر آبريزش بيني در اثر سرما يا ويروس سرماخوردگي باشد، مصرف داروهاي سرماخوردگي تحت نظر پزشک، آن را رفع مي کند. اين داروها خلط بيني را خشک مي کنند و آبريزش بيني را بند مي آورند. راهنماي خاص هر دارو را بخوانيد و آن را به کار بريد.

3. زدن اسپری بینی
شما مي توانيد اين اسپري را در بيني تان بزنيد. آبريزش بيني باعث مي شود بيني شما قرمز و متورم شود. اسپري بيني اين ورم را کاهش مي دهد. شما مي توانيد فقط براي چند روز از اين اسپري استفاده کنيد، زيرا استفاده طولاني مدت از آن، آبريزش بيني را بدتر مي کند.

4. روشن کردن دستگاه بخور در هنگام خواب
دستگاه بخور، رطوبت هوا را افزايش مي دهد. هواي خشک، آبريزش بيني را بدتر مي کند، در حالي که هواي مرطوب، ترشحات لزج بيني را کاهش مي دهد.

5. يک قاشق مرباخوري نمک را در يک ليوان آب گرم حل کنيد.
مقداري از اين محلول را در يک ظرف قطره چشمي بريزيد. سرتان را عقب ببريد و چند قطره از اين محلول را در بيني خود بچکانيد. سپس نفس بکشيد تا محلول نمک، راه هاي بيني شما را خيس کند. چندين بار اين کار را تکرار کنيد تا کاملا بيني شما پاک شود. همچنين مي توانيد قطره بيني کلرور سديم را از داروخانه بخريد و به جاي اين محلول نمک استفاده کنيد.

6. از داروهای آنتی هیستامین استفاده شود
اگر آبريزش بيني در اثر آلرژي باشد، مصرف آنتي هيستامين ها تحت نظر پزشک، آن را بند مي آورد. فراموش نکنيد مصرف آنتي هيستامين ها باعث خواب آلودگي مي شود.
 

نکته: اگر آبريزش بيني شما چند هفته ادامه داشت، به پزشک مراجعه کنيد. پزشک علت آبريزش بيني را تعيين مي کند و به نحو صحيح آن را برطرف مي نمايد.
 

هشدارها:
1. ترشحات بيني خود را به آرامي خالي کنيد (در اصطلاح آرام فين کنيد)، چون بيني شما خشک و حساس شده است.
2. از مصرف الکل و کافئين (مثل قهوه) خودداري کنيد، زيرا اين دو ماده باعث کاهش آب بدن مي شوند، در نتيجه ترشحات بيني غليظ تر مي گردند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: اموزش بهداشت و درمان انواع بیماری، ،
:: برچسب‌ها: درمان گیاهی سرماخوردگی-درمان طبیعی اب ریزش بینی-درمان اب ریزش بینی-درمان سرماخوردگی-درمان انواع بیماری-گیاه درمانی,