جاسازی فونت در فایلهای آفیس جهت نمایش صحیح در همه سیستم ها
فناوري اطلاعات و ارتباطات
جاسازی فونت در فایلهای آفیس جهت نمایش صحیح در همه سیستم ها
نوشته شده توسط برتررایانه در ساعت 15:17


جاسازی فونت در فایلهای آفیس جهت نمایش صحیح

در همه سیستم ها


مطلب امروز را به مشکلی بزرگ اختصاص داده ایم که بسیاری از کاربران مخصوصا دانشجویان با آن دست به گریبان هستند! شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که مطلبی را در یکی از نرم افزارهای آفیس با وسواس خاص آماده کرده و از بهترین و زیباترین فونت هایتان نیز برای نمایش هرچه زیباتر آن استفاده کرده باشید اما در زمان ارائه آن برروی کامپیوترهای دانشگاه می بینید که فونت های استفاده شده در فایل شما برروی آن کامپیوتر نصب نشده است!


شاید برای شما جالب باشد بدانید که می توانید فایلهای ورد (Word) را طوری ذخیره کنید که بدون نیاز به نصب فونتها تمامی متن شما بطور صحیح نمایش داده شود. پس با ما باشید.
ذخیره فونت ها درون فایلهای آفیس

فقط شما هستید که از این فونتهای فوق العاده استفاده می کنید پس اگر بخواهید فایلتان را درون کامپیوترهای دیگر هم بطور صحیح ببینید 2 روش روبروی خود دارید.

- اول اینکه به همراه فایل داکیومنت یا ارائه خود هرچه فونت استفاده شده در فایلتان دارید را نیز کپی کنید و برروی سیستم یا سیستمهای مقصد نصب کنید. خوب ممکن است مشکلات زیادی در این زمینه باشد.

- اما روش دوم جاسازی خودکار فونتهای استفاده شده در فایل است که نیازی به نصب هیچ فونتی هم نخواهد داشت.

برای اینکار برنامه مایکروسافت ورد (یا برنامه دیگری از مجموعه آفیس) را باز کرده و برروی لوگوی مایکروسافت آفیس کلیک کنید. سپس برروی Word Options یا Options کلیک کنید.





در پنجره باز شده به بخش Save بروید.





تیک قسمت embed fonts in the file را وارد کنید.





کار شما تمام شده و از این به بعد با ذخیره فایلهایتان فونتهای مربوطه نیز به فایل می چسبد و فایلهای شما برروی کامپیوترهای دیگر بطور صحیح نمایش داده خواهد شد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: