آنهایی که شادتر هستند کمتر بیمار می شوند!
فناوري اطلاعات و ارتباطات
آنهایی که شادتر هستند کمتر بیمار می شوند!
نوشته شده توسط برتررایانه در ساعت 16:28

 انهای که شادتر هستند کمتر بیمار می شوند!


افرادی که از سلامت جسمی و روانی برخوردارند، شادمانی بیشتری احساس می کنند و آنهایی که نسبت به افراد افسرده، شادمان ترند کمتر با بیماری و مرگ ناشی از آن روبرو می شوند.




افراد شادمان احساس می کنند که بر زندگی تسلط بیشتری دارند در حالی که افراد افسرده خود را بازیچه دست سرنوشت می پندارند؛ همچنین افراد شاد در مقابل مشکلات، قدرت ایستادگی و ابراز وجود بیشتری داشته و آمادگی بهتری برای تجربه کردن امور زندگی از خود نشان می دهند.


انسان برای داشتن زندگی شاد و پربار به چشم اندازهای وسیعی برای آینده نیاز دارد و فقدان چنین اهدافی می تواند موجب گرایش به سمت زندگی ملات بار و بروز عادات رفتاری ناسالم مانند افراط در تفریح، پرخوری و استفاده از مواد مخدر و الکل شود.

افرادی که به پیوندهای شخصی، خانوادگی و اجتماعی پایبندتر هستند، با نشاطتر از آنهای هستند که خود را در این دنیا تنها می بینند همچنین در موقعیتهای شغلی هر چه جایگاه افراد در سلسله مراتب قدرت بالاتر می رود و احساس تسلط بر افراد و مشارکت آنها در تصمیم گیری سازمانی افزایش می یابد، احساس شادی نیز بیشتر می شود.

نحوه برخورد با رخدادهای روزمره زندگی، از وقایع خوشایند زندگی چون ترفیع شغلی و ازدواج موفق گرفته تا وقوع حوادث ناگوار تعارضات و اختلافات بین فردی، ارتباط کاملا آشکاری با احساس شادمانی دارند.

شادی، هیجان ناشی از انبساط با تظاهرات بیرونی و زود گذر است اما نشاط، احساس انبساط و شادمانی درونی بصورت پایدار است؛ همچنین شادی همیشه با هیجان، لبخند، خنده و حرکت بروز می کند اما نشاط هرچند احساس لذت بخشی محسوب می شود، اما این احساس لزوما با خنده همراه نیست.

شادی می تواند هیجانی کاذب و زود گذر باشد در حالی که ماهیت نشاط، مثبت و با دوام است و تجربه نشان داده که شادی های کاذب ناشی از محرکهای متفاوت نظیر دارو های روان گردان، مواد مخدر و الکل و نظایر آن، کوتاه و گذرا بوده و علائم اندوه و افسردگی به دنبال دارد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: