توصیه پول نیوز برای سرمایه گذاری مطمئن!
فناوري اطلاعات و ارتباطات
توصیه پول نیوز برای سرمایه گذاری مطمئن!
نوشته شده توسط برتررایانه در ساعت 17:7

توصیه پول نیوز برای سرمایه گذاری مطمئن!


 برای انجام سرمایه گذاری موفق در ابتدا باید با مفاهیم پایه در سرمایه گذاری و مدیریت بودجه آشنا شوید و بعد از آن اهداف خود را برای انجام این کار مشخص نمایید.
 

پول نیوز: با پیشرفت بدون وقفه بخش های مختلف تجاری، صنعتی، بازرگانی و ...، بازارهای سرمایه گذاری مختلف و متنوعی در مقابل سرمایه گذاران قرار دارد که انتخاب میان آنها همواره امری دشوار و البته پرخطر است. از این رو انتخاب بستر و حوزه ای مناسب برای انجام سرمایه گذاری از اهمیت بسیاری برخوردار شده است. از سوی دیگر انتخاب راهکارهایی مناسب برای مدیریت بودجه در سرمایه گذاری مقوله ای مهم و پیچیده به حساب می آید.

به گزارش پول نیوز، برای انجام سرمایه گذاری موفق در ابتدا باید با مفاهیم پایه در سرمایه گذاری و مدیریت بودجه آشنا شوید و بعد از آن اهداف خود را برای انجام این کار مشخص نمایید. پس از انجام موفقیت آمیز این امور به احتمال بسیار زیاد قادر خواهید بود تا گزینه های موجود برای سرمایه گذاری را با توجه به میزان بودجه، علاقمندی و اهداف خود مشخص نموده و در نهایت گزینه نهایی خود را انتخاب نمایید.

پیش از آنکه در اندیشه سرمایه گذاری باشید لازم است که بودجه یا سرمایه های خود را در 2 بخش اصلی تقسیم بندی کنید:

بخش تک محور

بودجه یا سرمایه ای که در این قسمت قرار می گیرد همانطور که از اسم آن نیز مشخص است تنها در یک بخش و یا حوزه سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرد. از نمونه های مختلف آن می توان به پول نقد، سود سپرده های سرمایه گذاری و سهام شرکت های دولتی اشاره کرد. در این حالت تمام سرمایه خود را متوجه یک بخش خاص می کنیم که البته این حالت مشکلات خاص خود را هم دارد. برای نمونه در صورت افت ارزش سهام در بازار بورس تمامی سرمایه شما متحمل زیان می شود.

بخش چندمحور

برخلاف توضیحی که در بالا ارائه شد سرمایه هائی که در این قسمت قرار می گیرند در چندین حوزه سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرند. سرمایه گذاران حرفه ای همواره سرمایه های خود را بصورت چند محوری مورد استفاده قرار می دهند. پول نیوز در یک دسته بندی کلی موارد استفاده از سرمایه هائی را که در این بخش مورد استفاده قرار می گیرند ، به سه بخش تقسیم می کند:

سرمایه گذاری های پر خطر
معمولا 75 درصد این بودجه را در بازار بورس و باقیمانده آن در بخش املاک و سایر حوزه ها سرمایه گذاری می شود.

سرمایه گذاری های متعادل
در این حالت 60 درصد بودجه در بازار بورس و 40 درصد باقیمانده در سایر حوزه ها سرمایه گذاری می شود.

سرمایه گذاری های کم خطر
در این حالت 20 تا 40 درصد بودجه در بازار بورس و باقیمانده آن در سایر حوزه ها سرمایه گذاری می شود.

تعیین هدف و انتخاب روش

قبل از شروع سرمایه گذاری باید این نکته را در نظر داشت که استفاده از چه ترکیبی برای شما مناسب است (تک محور و یا شاید هم چند محور). سپس باید اهداف خود را مشخص نمایید. آیا قصد دارید تا سرمایه گذاری بلند مدت انجام داده و در آینده از سود سرشاری بهره مند شوید و یا طی یک بازه زمانی کوتاه سرمایه اندکی برای خود فراهم آورید. مسلما نیازهای یک سرمایه گذار جوان و تازه کار با یک سرمایه گذار حرفه ای کاملا متفاوت است. اتخاذ اهداف بلند مدت می تواند این امکان را فراهم آورد تا جسورانه تر و با بودجه بیشتری به سرمایه گذاری بپردازید.

تهیه پرونده سرمایه گذاری

این امر شما را قادر می سازد نوع بودجه و جریان سرمایه گذاری خود را مشخص نموده و سپس حوزه مناسب سرمایه گذاری را انتخاب کنید. برای انجام این کار می توان از دو روش سنتی- قلم و کاغذ– و یا مدرن– استفاده از رایانه– بهره برد.

اهداف و قدرت خطر پذیری

پس از اتخاذ اهداف می توانید جوانب مختلف فعالیت را در نظر گرفته و رابطه میان خطرات احتمالی و سودی را که در پایان کسب می نمایید، مورد بررسی قرار دهید. البته در این مورد نباید انتظار معجزه داشته باشید چرا که شما نمی توانید تمامی نوسانات بازارهای سرمایه گذاری را پیش بینی کنید.

انتخاب مشاور مالی

اگر از دانش و اطلاعات کافی برای شروع سرمایه گذاری برخوردار نیستید همکاری با یک مشاور مالی باتجربه مسلما می تواند نقش مهمی را در موفقیت سرمایه گذاری ایفا نماید. بدیهی است توجه به موارد فوق الذکر علاوه بر افزایش احتمال موفقیت در بازار سرمایه، قطعا خطرپذیری فعالیت های سرمایه گذاری شما را کاهش داده و از مواجهه با ضررهای سنگین جلوگیری می کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: