افزایش سرعت هارد دیسک در ویندوز ویستا -sunup
فناوري اطلاعات و ارتباطات
افزایش سرعت هارد دیسک در ویندوز ویستا -sunup
نوشته شده توسط برتررایانه در ساعت 12:32

افزایش سرعت هارد دیسک در ویندوز ویستا

اهمیت هارد دیسک بین قطعات دیگر همیشه از جایگاهی ویژه برخوردار بوده است چرا که وجود چنین قطعه ای به جز ضرورت وجودی خود ، ضرورت و معنایی دیگر نیز دارد که آن حفظ و انباشت اطلاعات به میزان مورد نیاز ماست . از این رو هر روز ، فناوری های جدیدی در همین راستا به بازار عرضه می شود .

هارد دیسک های دارای فناوری SATA نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل سرعت بالا و ظرافت خود ، روز به روز در حال گسترش هستند . نکته مهم دیگر در مورد هارد دیسک ها موضوع سرعت آن است . همان طور که می دانید یکی از عواملی که سرعت سیستم را افزایش می دهد سرعت هارد دیسک است .

سرعت بالای هارد دیسک در فراخوانی اطلاعات نکته مهمی می باشد که به سرعت نهایی سیستم کمک می کند . از طرفی دیگر سیستم عامل های امروزی مانند ویندوز ویستا به طور پیش فرض از هارد دیسک های SATA پشتیبانی می کند که این نشان دهنده اهمیت هارد دیسک و همین طور سرعت قابل قبول آن است .

قابلیتی در ویستا نهفته است که باعث افزایش سرعت بیش از پیش این نوع هارد دیسک ها می شود اما در حالت معمولی و به طور پیش فرض این قابلیت در ویندوز ویستا غیر فعال ات . قصد داریم در اینجا نحوه فعال سازی این قابلیت و در نتیجه افزایش سرعت هارد دیسک های SATA را در ویندوز ویستا برای شما عنوان کنیم .

برای استفاده از این ترفند مراحل زیر را دنبال کنید :

در پنجره Run عبارت devmgmt.msc را وارد کرده و Enter بزنید تا به Device Manager ویندوز بروید . (یا راست کلیک بر روی My Computer در Desktop و انتخاب گزینه Device Manager) .

دقت داشته باشید برای اجرای این ترفند حتما باید در محیط Administrator  باشید ؛ در غیر این صورت امکان اجرای این ترفند وجود ندارد .

در این محیط از شاخه Disk Drives روی نام هارد دیسک خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید . در این مرحله اگر هارد دیسک اکسترنال دارید آن را خارج کنید تا از این فهرست حذف شود و شما در انتخاب دچار مشکل نشوید .

در پنجره باز شده به سربرگ Policies بروید . اکنون در این محیط گزینه Enable advanced performance را یافته و تیک فعال سازی آن را بزنید و در نهایت پنجره های باز را OK کنید .

بهتر است سیستم را راه اندازی مجدد کنید تا فرایند انجام شده ثبت شود . حالا شما از تمام ظرفیت سرعت هارد دیسک خود بهره مند هستید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: اموزش اینترنت و ویندوز، ،
:: برچسب‌ها: افزایش سرعت هارد دیسک در ویندوز ویستا -sunup,